• La millor protecció,

la prevenció

Servei de Prevenció i Protecció de les Persones Grans
1 de cada 10 persones grans pateix algun tipus de maltractament, i aquesta xifra està subestimada ja que només es denuncia 1 de cada 24 casos (Informe OMS gener 2018).

En el marc d’aquest programa, la Fundació impulsa un canvi en el marc social i legal.  Sol·licitem la creació d’un telèfon d’atenció especialitzat en el maltractament a la gent gran, i agilitzar els processos judicials.  Treballem conjuntament amb altres entitats vinculades a l’àmbit de la gent gran.

Anticipar-nos als problemes que puguin sorgir fruit de la merma de les condicions físiques i/o cognitives és la prioritat en el programa de prevenció. Aquest servei neix com una mesura per evitar les situacions de risc i els diferents tipus de maltractament que sovint pateix el col·lectiu.

Està adreçat a persones de més de 65 anys, en ple ús de les seves facultats i amb les limitacions pròpies de la edat que necessitin o vulguin un suport. La Fundació ajuda a realitzar totes aquelles gestions que no poden fer per elles mateixes o bé,  prefereixen delegar-les a l’entitat.

El nostre objectiu és donar tranquil·litat i seguretat, protegir els recursos i vetllar pels seus interessos, amb la finalitat de garantir el seu benestar i la seva qualitat de vida. Protegim i  acompanyem a les persones en el seu procés d’envelliment.

S’avalua cada cas de forma acurada per disposar de la informació necessària i definir un pla d’intervenció. En el marc d’una atenció integral, es contemplen tres tipus de servei:

1.      SERVEI D’ATENCIÓ PERSONAL I SOCIAL:

Atenent les característiques individuals, és necessària una atenció personal pròxima i permanent. Pretén donar resposta a les necessitats que es presentin, ja siguin de carácter puntual o permanent.
  • Gestió d’acompanyaments mèdics i hospitalaris: Ajudem a cercar personal d’atenció i en fem el seguiment
  • Gestió de la llar:  Ajudem a cercar personal especialitzat en la neteja de la llar, higiene personal i acompanyaments a domicili. Fem el seguiment per comprovar el grau de satisfacció de la persona atesa.
  • Búsqueda de recursos socials (ajudes econòmiques, centres de dia, residències…)

2.      SERVEI D’INFORMACIÓ DE LES FIGURES JURÍDIQUES DE PROTECCIÓ:

La Protecció com a mesura de Prevenció.

Les figures jurídiques de protecció garanteixen els nostres drets, ens permeten decidir com volem viure, com volem ser atesos i per a qui volem ser atesos. Conèixer els nostres drets és important per ser respectats i gaudir d’una bona qualitat de vida.

Oferim assessorament i assistència en la sol·licitud formal de figures jurídiques de protecció (Autotutela, Guarda de fet, Incapacitació, Mesures Cautelars, Poder Preventiu...) i acompanyament i seguiment del procés. El servei inclou:
  • Valoració del cas i determinació de la necessitat i viabilitat de sol·licitud de figures jurídiques de protecció
  • Determinació de la figura jurídica a sol·licitar
  • Presentació de la documentació a la instància judicial corresponent
  • Seguiment del procés amb actuacions particulars si es valoren necessàries

3.      SERVEI DE PROTECCIÓ DELS RECURSOS ECONÒMICS:

Protegim els béns de la persona alhora que procurem evitar situacions d’abús econòmic. El fruit del treball i l’esforç de tota una vida ens ha de garantir benestar i qualitat de vida a la vellesa.

Descarreguem a la persona que contracta el servei d’obligacions i responsabitats a l’àmbit econòmic perquè pugui gaudir plenament de la seva jubilació.

SUPERVISIÓ I CONTROL DE LA GESTIÓ PATRIMONIAL

Què fem?:
  • Actuem com a observadors de les finances de la persona i supervisem la seva bona gestió (Entitats Financeres, Administradors de Finques…), vetllant per protegir els seus interessos.
  • Assistim i recolzem a la persona en totes les gestions de l’àmbit econòmic.
  • Fem seguiment mensual de la situació personal i financera, i realitzem informes anuals de la situació financera i patrimonial per l’interessat.

S’ofereix informació dels instruments jurídics de protecció que es poden formalitzar (el Poder Preventiu, la figura de l’Assistent…). Aquests instruments aporten transparència a la gestió del servei.
  • Generalitat de Catalunya - Departament de Benestar Social i Família
  • FIATC MF Seguros