Nou Servei de Prevenció de l’Abús Econòmic a la gent Gran

Ens plau anunciar-vos que hem posat en marxa aquest nou servei per tal de prevenir l'abús econòmic que pateixen les persones grans, un dels maltractaments més freqüents. Per a sol·licitar informació sobre el programa de Prevenció o concertar una primera trobada amb la Fundació, pots contactar directament amb la coordinadora del servei, Pilar Vilaseca: pilar.fundacioprovea@gmail.com

PROVEA protegeix a les persones grans de possibles maltractaments, especialment de l’abús econòmic, i les acompanya en el seu procés d’envelliment.

Les dades que disposem ens indiquen la situació preocupant en la qual es troba la gent gran. L’any 2016 es van registrar 4.700 denúncies de fets delictius contra el col·lectiu, denúncies que només realitza un 9,8% de la població afectada. Així que ens trobem davant d’una problemàtica invisibilitzada i sense resposta coordinada.

El Servei de Prevenció de l’Abús Econòmic vol evitar aquest tipus de maltractament, donar tranquil·litat i seguretat al col·lectiu protegint els seus recursos i vetllant pels seus interessos. L’abús econòmic posa en risc el benestar i la qualitat de vida de les persones grans

En el marc d’una atenció integral, es contemplen dos tipus de servei específic:

Servei de Supervisió: Actuem com a observadors de les finances i es prenen mesures si es detecta alguna anomalia.
Servei de Gestió: Administrem els béns

Es compta amb instruments jurídics que garanteixen la transparència: L’Autotutela, el Poder Preventiu, la figura de l’Assistent, …

Alhora, impulsem un canvi en el marc social i legal (creació d’un telèfon d’atenció especialitzat en el maltractament a la gent gran, i agilitzar els processos judicials) fent un treball conjunt amb altres entitats vinculades a l’àmbit de la gent gran.

concert solidari
b-sides bcn