Entitat seleccionada

El projecte de prevenció i atenció integral a persones grans amb discapacitat ha estat seleccionat a la Convocatòria Social de la Fundació "la Caixa" 2022. Aquesta aportació ens permetrà continuar desenvolupant la tasca que duem a terme.

Convocatòria Social de Catalunya 2022 de Fundació "la Caixa"

Al llarg dels vint anys en què l’entitat ofereix suport a la gent gran amb discapacitat, degut majoritàriament a malalties neurodegeneratives, s’ha pogut constatar que totes han patit alguna situació de risc (soledat, deteriorament cognitiu, discapacitat, dependència, pobresa …) i en molts casos han patit algun tipus d’abús o maltractament (psicològic, físic, negligència, abandó… i especialment abús econòmic).

Aquests fets tenen lloc molt sovint en persones en situació de fragilitat i vulnerabilitat, provocant un impacte negatiu sobre la salut física, emocional i relacional.

És a partir d’aquesta anàlisi que el 2018 es decideix emprendre un projecte de suport i acompanyament per prevenir les situacions de risc i els maltractaments, fets que provoquen efectes devastadors a la persona, en alguns casos irreparables; per promoure l’autonomia i proporcionar eines i recursos de prevenció, entre ells la promoció de la figura de l’assistent.

Què fem?

Informem, assessorem i formem persones grans, familiars i professionals sobre els documents preventius i les mesures de suport a la persona amb discapacitat contemplades al Codi Civil.
Som assistents i preassistents. Oferim suport i acompanyament a persones grans amb discapacitat per donar resposta a les necessitats d’atenció i cura personal (àmbit social i sanitari), gestions administratives, econòmiques o defensa jurídica, mitjançant una atenció individualitzada, fiable i integral, especialment adreçada a aquelles persones que no disposen de xarxa familiar o social, o, malgrat tenir-ne, no se’n poden fer càrrec.

El principal objectiu és la millora del benestar i la qualitat de vida de la gent gran, dotant-los d’eines i recursos que en promoguin l’autonomia i evitin o minimitzin l’impacte negatiu de les situacions de risc i maltractaments.

Gràcies a la confiança dipositada d’entitats públiques i privades, ia les aportacions econòmiques, podem finançar el programa i continuar ajudant les persones grans que necessiten suport.

concert solidari
b-sides bcn