Declaració Institucional a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport

Aquest matí hem estat presents a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, on s'ha llegit una Declaració Institucional de suport a les accions promogudes pel Moviment per aturar el maltractament a les persones grans.

Ajuntament de Barcelona

D’ençà que vam publicar el Manifest el 14 de juny de 2018 hem treballat per aconseguir adhesions i suports. Enguany, ja som 73 les entitats adherides que formem part del Moviment per aturar el maltractament a les persones grans, entitats públiques i privades.

Avui, a petició de la Sra. Montse Benedí del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya, tots els grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona han donat suport a la Declaració Institucional presentada a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de la ciutat de Barcelona. En aquesta declaració se’ns reconeix com a grup i es recull, pràcticament, la totalitat del manifest.

“Davant d’aquesta realitat, un seguit d’entitats de la ciutat s’han compromès a treballar conjuntament en un seguit de mesures per a aturar el maltractament a les persones grans, que han recollit en un manifest del què l’Ajuntament de Barcelona no pot ser aliè.

Barcelona és una ciutat solidària i d’acollida, que no pot desatendre els problemes dels ciutadans i ciutadanes, ja siguin adults, infants, joves o gent gran. La ciutat ha d’empatitzar amb les circumstàncies de les persones grans que ho necessiten i mostrar el seu absolut rebuig a qualsevol forma de maltractament, en especial a aquell que pateixen les persones més vulnerables. I treballar, mitjançant la prevenció, la sensibilització i l’acció, per a eradicar-lo.”

Representants de la Fundació Roure i la Fundació Provea, entitats impulsores del moviment juntament amb EIMA, Fundació FiraGran, Amics de la Gent Gran, FATEC i Fundació Pasqual Maragall, hem pogut presenciar la lectura de la Declaració Institucional. Representa un pas més per assolir els objectius que ens hem marcat, un pas que ha de portar a la implicació de les administracions i la societat en general per propiciar els canvis i les millores necessàries per erradicar l’edatisme o discriminació per edat, i la xacra social del maltractament a les persones grans.

Volem agrair a tots els grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona el seu suport!

concert solidari
b-sides bcn