Declaració Institucional a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport

Aquest matí hem estat presents a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, on s'ha llegit una Declaració Institucional de suport a les accions promogudes pel Moviment per aturar el maltractament a les persones grans.

Ajuntament de Barcelona

D’ençà que vam publicar el Manifest el 14 de juny de 2018 hem treballat per aconseguir adhesions i suports. Enguany, ja som 73 les entitats adherides que formem part del Moviment per aturar el maltractament a les persones grans, entitats públiques i privades.

Avui, a petició de la Sra. Montse Benedí del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya, tots els grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona han donat suport a la Declaració Institucional presentada a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de la ciutat de Barcelona. En aquesta declaració se’ns reconeix com a grup i es recull, pràcticament, la totalitat del manifest.

“Davant d’aquesta realitat, un seguit d’entitats de la ciutat s’han compromès a treballar conjuntament en un seguit de mesures per a aturar el maltractament a les persones grans, que han recollit en un manifest del què l’Ajuntament de Barcelona no pot ser aliè.

Barcelona és una ciutat solidària i d’acollida, que no pot desatendre els problemes dels ciutadans i ciutadanes, ja siguin adults, infants, joves o gent gran. La ciutat ha d’empatitzar amb les circumstàncies de les persones grans que ho necessiten i mostrar el seu absolut rebuig a qualsevol forma de maltractament, en especial a aquell que pateixen les persones més vulnerables. I treballar, mitjançant la prevenció, la sensibilització i l’acció, per a eradicar-lo.”

Representants de la Fundació Roure i la Fundació Provea, entitats impulsores del moviment juntament amb EIMA, Fundació FiraGran, Amics de la Gent Gran, FATEC i Fundació Pasqual Maragall, hem pogut presenciar la lectura de la Declaració Institucional. Representa un pas més per assolir els objectius que ens hem marcat, un pas que ha de portar a la implicació de les administracions i la societat en general per propiciar els canvis i les millores necessàries per erradicar l’edatisme o discriminació per edat, i la xacra social del maltractament a les persones grans.

Volem agrair a tots els grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona el seu suport!

La raó de ser de Provea és la protecció de les persones grans que es troben en situació de vulnerabilitat. El nostre objectiu és defensar els seus drets, procurar la màxima autonomia i vetllar pel seu benestar. Especialment, en aquells casos d'incapacitat on la Fundació exerceix de tutor legal de la persona.

Volem garantir la màxima qualitat de vida per a la gent gran i el dret a una vellesa digna.

concert solidari