Recursos legals de protecció de les persones grans

Sessió formativa sobre les figures jurídiques de prevenció i protecció específiques per a persones grans emmarcat en el Programa de Prevenció Integral de la Fundació Provea. La promoció d'aquests recursos legals és un dels objectius del programa.

10 de Juny 2020. Webinar gratuït

Anticipar-se a possibles problemes i situacions de risc que poden tenir lloc en el procés d’envelliment és una prioritat en el Programa de Prevenció Integral de la Fundació. Els recursos legals de protecció garanteixen els nostres drets, ens permeten decidir com volem viure, com volem ser atesos i per a qui volem ser atesos. Conèixer els nostres drets és important perquè aquests siguin respectats i puguem gaudir d’una bona qualitat de vida.

La sessió formativa l’obrirà l’advocat i President de la Fundació Provea, Juan Carlos Giménez-Salinas, i anirà a càrrec de l’advocat Jordi Muñoz, President d’EIMA, membre de la Comissió de Drets de les persones grans de l’ICAB i membre de l’equip de l’entitat.

El coneixement d’aquests recursos pot afectar a un ventall molt ampli de persones, amb diferents realitats i necessitats diverses, que inclou des de persones amb plena capacitat que volen preveure el seu futur quan elles no puguin prendre decisions per elles mateixes, de forma temporal o indefinida, fins a persones que necessiten suports continuats.

El contingut d’aquesta matèria és desconegut per a la societat en general i fins i tot per a alguns professionals dels organismes i institucions públics i privats que es dediquen a l’atenció de la persona. Des de l’entitat volem donar a conèixer les figures de suport i protecció a l’exercici de la capacitat: Poders Preventius, Autotutela i Assistència, i les figures subjectes a un procediment de modificació de la capacitat: Guarda de fet, Defensor Judicial, Administrador Patrimonial, Curatela i Tutela.

Per a realitzar la inscripció: https://bit.ly/3709jbx
El webinar es realitzarà mitjançant la plataforma Zoom. S’enviarà el link per correu electrònic.

Us esperem!