Trobada d’entitats adherides al Manifest per aturar el maltractament

El 18 d'octubre, al Palau Macaya de Barcelona, va tenir lloc la trobada d'entitats a la qual estaven convocades les 58 organitzacions adherides al manifest.

La trobada va estar organitzada per EIMA, Fundació Roure, FATEC, Fundació FiraGran, Amics de la Gent Gran, Fundació Pasqual Maragall i Fundació Provea.

La presentació de l’acte va ser a càrrec del Sr. Jordi Muñoz, President de l’Associació EIMA, i es va comptar amb la participació de la Sra. Llum Delàs, Presidenta de la Fundació Roure, qui va exposar una sèrie de relats de casos reals de maltractament a persones grans. Cadascun dels casos posava en evidència situacions quotidianes que necessiten una resposta per part de tots els agents implicats. El maltractament a les persones grans és una necessitat social que hem d’afrontar.

La proposta central de la reunió va ser la realització d’accions conjuntes:

– Accions de comunicació i sensibilització que donin visibilitat a aquesta problemàtica i posin de manifest la discriminació per edat.
– Accions de formació específica adreçada als professionals de les entitats i serveixi alhora com a espai per a compartir experiències, coneixements i recursos.
– Accions relatives al disseny de pautes d’actuació enfront dels casos de maltractament.

El Sr. Pau Berbel, Cordinador d’Amics de la Gent Gran, va exposar algunes accions de comunicació realitzades que feien referència a les persones grans i l’edatisme, com a exemple de campanya de comunicació.

Per dur a terme la definició d’estratègies conjuntes i la planificació de les accions volem organitzar-nos en grups de treball segons l’àmbit d’actuació de les entitats adherides.

Tenim objectius ambiciosos que només podem assolir amb la implicació i el compromís de tots.